Ik wilde een energieker leven

Na een lange werkdag thuiskomen, nog snel de boodschappen voor het avondeten gehaald en dan de moed vinden om te koken met in het achterhoofd dat ik dan klaar ben en eindelijk rustig op de bank kan ploffen. De TV aan, een heerlijke kop koffie en helemaal niks meer ‘moeten’. Mijn dag is om, taken volbracht en tijd voor mijzelf. Ik denk dat dit een vrij standaard patroon is waarin heel veel vrouwen zichzelf herkennen maar het stiekem echt niet meer zo willen.

Het is waar dat de meesten van ons geen tijd vinden om regelmatig naar de sportschool te gaan om fit te blijven. Onze drukke schema’s maken het bijna onmogelijk, een les bij te wonen die een uur duurt. Maar dat betekent niet dat het onmogelijk is om fit te blijven! Ik wil graag een aantal tips met je delen waardoor je op een eenvoudige wijze een start maakt naar een fitter, actiever dus gezondere levensstijl.

Een gezonde levensstijl kan zoveel teweeg brengen. Op een eenvoudige manier voor je lichaam zorgen zonder dat het teveel tijd op slokt. We snoepen een klein beetje tijd van de ochtend af door wat eenvoudige basisoefeningen in je slaapkamer te doen als je wakker wordt en het kost je elke ochtend maar een minuut om een paar druppels citroen in een glas water uit te persen. Ontdek enkele eenvoudige tips die je gezondheid en welzijn verbeteren. Je zelfvertrouwen wordt beter en je wordt fysiek sterker. Verrassend genoeg, duren deze activiteiten niet langer dan een paar minuten en ze zijn leuk zodat het nooit saai wordt!

Lets do this!
1. Maak het jezelf makkelijk om toch te gaan sporten. Als je op de terugweg vanuit je werk naar huis rijdt en je komt dan langs de sportschool, leg in de ochtend voordat je naar je werk gaat, je sporttas in de auto. De drempel wordt op deze manier veel lager om te gaan sporten. Het hoeft geen uren te zijn, maar minimaal een halfuurtje gezonde ‘me-time’ in de week, verdient je lichaam echt!

2. Een ander toppertje om aan je gezondheid te werken is citroenwater. Begin je dag met een glas water met daarin uitgeperst -verse- citroensap. Het duurt maar een minuut om wat druppels citroensap in een glas lauw water te gieten, maar je zal lang voordeel hebben van dit dagelijkse ritueel. Citroenwater is geweldig voor je lichaam. Het verhoogt de werking in het spijsverteringsstelsel en versterkt je immuunsysteem. Een perfect eenvoudig middeltje om gezondheid te bevorderen!

3. Toch komt deze oude vertrouwde tip weer om de hoek kijken. Je zal deze tip bijna altijd
tegenkomen als het om gezondheid gaat, wat impliceert hoe belangrijk het is, namelijk; het eten van een gezond en evenwichtig dieet. Het brengt zulke voordelen dat je het gewoon niet kan negeren. Goede voeding gecombineerd met lichamelijke activiteit kan je helpen bij het bereiken van het ideale lichaamsgewicht, je immuunsysteem zal sterker waardoor je minder kans op ziektes hebt. Zorg dat je gevarieerd eet en voldoende aan eiwitten, koolhydraten, mineralen en vitaminen binnen krijgt. Beperk jezelf niet tot een paar voedingsmiddelen, maar neem ingrediënten van alle belangrijke voedingsgroepen, om gezond en energiek te blijven.

4. Water drinken en schoonheid worden vaak in 1 adem genoemd en ook een veel voorkomend argument om te zorgen dat je in een goede gezondheid blijft. Je lichaam kan niet zonder vocht als je jezelf bedenkt dat het uit meer dan 60% water bestaat. Zorg dat je het drinken, leuk – makkelijk – en lekker maakt! Het water kwam bij mij ook de neus uit! Daarom ben ik overgestapt naar vers fruit | kruidenwater. Tegenwoordig kun je van die handige flessen kopen waarbij je in een extra reservoir vers fruit, groente en kruiden toe kunt voegen. Handig om mee te nemen en je heb altijd een heerlijk verfrissend gezond smaakje aan je water.                                                                               

5. De een na laatste tip alweer. Niks is saaier dan steeds op dezelfde plek of omgeving je oefeningen te doen en het is een bewezen ergernis waardoor focus op bewegen, afneemt. De beste manier, om variatie te krijgen in je dagelijkse workouts, is om de sportschool af te wisselen met workouts in de buitenlucht. Zelf vind ik bootcamps heerlijk om te doen. Ik ben, in de buitenlucht en ik doe aan lichaamsbeweging. Ben je niet zo fanatiek dan is een goede stevige wandeling, 2 tot 3 keer per week ook een prima alternatief. In de buitenlucht zijn zorgt ook voor de nodige vitamine D, geeft je humeur een flinke boost en verbetert je fysieke gezondheid.                             

6. Als laatste ben ik een voorstander van een goed slaap en waak ritme, wat niet meer inhoudt dan op doordeweekse dagen, op gestelde tijden, naar bed gaan en opstaan. Diegene die mijn blogs volgen hebben mij dit al veel vaker horen roepen, maar ik ben een echte Early Riser. Mijn wekker loopt om 5.30 af. In deze periode tot 7.00 heb ik alle tijd voor mijzelf en benut ik deze tijd om te starten met mediteren en af te sluiten met een ochtendwandeling of een workout van een half uurtje. Het resterende half uurtje gebruik ik voor de persoonlijk verzorging. 7.00 uur begin ik helemaal fris en vol energie aan een nieuwe (werk)dag.

Ik hoop jullie hiermee een aanzet gegeven te hebben om een start te maken een verandering in je levensstijl aan te brengen. Een echte SlowBeauty Lifestyler, leeft Inside –out! Door goed in je vel te zitten ga je stralen van buiten en ben je in staat om er voor anderen en je omgeving ‘te zijn’. 

Gun jezelf de ruimte, tijd en middelen voor jouw “me – time”!
Just because you deserve it!
XOXO

Liefs Mariska van SlowBeauty Professional

Vond je dit artikel leuk? Deel het met onderstaande kanalen.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Laat een reactie achter

Scroll naar top